четвер, 17 грудня 2015 р.

Не і Ні з прислівниками


Тема: Не і Ні з прислівниками
Лексична тема: Природу треба берегти
Мета:
·        навчальна: домогтися засвоєння орфограми «Не , ні з прислівниками», навчити правильно писати не та ні з прислівниками;
·        розвивальна: розвивати навички зіставлення, порівняння, проведення аналогії;
·        виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу усвідомити роль виховання в житті людини.
Тип уроку: комбінований
Внутрішньо предметні зв’язки:
Лексикологія й фразеологія.
Прислівники-синоніми й антоніми; прислівники-омоніми до іменників із прийменниками. Фразеологізми й крилаті вислови з прислівниками
Синтаксис. Прислівник у ролі головних і другорядних членів речення.
Культура мовлення й стилістика.
Правильне наголошування прислівників. Використання прислівників як засобу зв’язку речень у тексті й засобу підсилення виразності мовлення.
Текст (риторичний аспект). Використання прислівників у текстах художнього й публіцистичного стилів.
Міжпредметні зв’язки:
Bикористання прислівників у художніх і наукових текстах (література, історія, географія, біологія, хімія, фізика).
Використана  література:
1.     Єрмоленко С. Є., Сичова В.Т., Жук М. Г. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Грамота, 2014.
2.     Шабельник Т. М. Рідна мова. 7 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок». – 88 с. – (Майстер-клас).
3.     Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013.
4.     Записник сучасного вчителя: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://notatka.at.ua/publ/konspekti_urokiv_ukrajinskoji_movi_7_klas/33
5.     Учительська світлиця: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uchitelska.at.ua/publ/serednja_shkola/ukrajinska_mova_7_klas/urok_59_tema_ne_ni_z_prislivnikami/6-1-0-1622

План уроку
І. Організаційний момент (2 хв)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (4 хв)
ІІІ. Актуалізація опорних знань (9 хв)
ІV. Оголошення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)
V. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу (4 хв)
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок (20 хв)
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання (4 хв)














Хід уроку
І. Організаційний момент.
(Учитель заходить до класу, вітається, перевіряє відсутніх)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Словниковий диктант.
Навкруги, уночі, божественно, спросоння, більш тяжко, сонячно, зрання, попідвіконню, безперечно, найменш вразливо, невблаганно, неждано, по-заячи, стоячи, якнайкраще.
Пояснювальний диктант.
Виписати з речень дієприслівники, дієприслівникові звороти та прислівники. Пояснити ваш вибір.
1.     Я старанно роблю домашнє завдання.
2.     Не спитавши броду, не лізь у воду.
3.     На всі запитання хлопець відповідав не моргнувши оком.
4.     Гуркочучи, проїхала колона вантажних машин.
ІV. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Діти, давайте зараз біля дошки запишемо декілька прислівників.
Ніде, недобре, не вчора, нешвидко, нізвідки.
Учитель. Чи виникають у вас труднощі у написанні?
V. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.
Давайте зараз спробуємо розібратись у них. Але перед цим треба вивчити декілька правил написання не та ні з прислівниками.
Робота з підручником (ст. 122)
Можемо зробити висновки, що НЕ з прислівниками пишеться окремо з більшістю прислівників, а також, якщо НЕ заперечує, відкидає щось. НЕ пишеться разом, якщо слово без НЕ не вживається, якщо НЕ з прислівником виражають одне поняття і його можна замінити синонімом без НЕ.
НІ пишеться разом, якщо прислівник разом з ні виражає одне поняття.
НІ пишеться окремо з прислівником, якщо НІ заперечує, відкидає щось
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок.
Вправа 223.
Відповідь. 1. ..ніколи не почувають себе…2. …ніколи не повертається… 3. …що ніде на цілім світі вже нема чужини… 4. Я з тобою ані разу за руку не взявся… 5. … гаразд ніколи хлопцеві..
Вправа 225
Відповідь. 1. Недавно, не вниз. 2. Нерухомо, несподівано. 3. Не виразно. 4. Невдовзі. 5. Недарма. 6. Недавно. 7. Нерухомо.
 VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Учитель. Отже, діти, можемо зробити висновок, що НЕ з прислівниками пишеться окремо з більшістю прислівників, а також, якщо НЕ заперечує, відкидає щось. НЕ пишеться разом, якщо слово без НЕ не вживається, якщо НЕ з прислівником виражають одне поняття і його можна замінити синонімом без НЕ.
НІ пишеться разом, якщо прислівник разом з ні виражає одне поняття.
НІ пишеться окремо з прислівником, якщо НІ заперечує, відкидає щось.
Домашнє завдання.

§28, впр. 224, 226.

Немає коментарів:

Дописати коментар